« Ås till åsleden - 2026 « Första dagen « Andra dagen

Tredje dagen

Sov något längre denna natt, upp med solen (nästan iaf.). Frukost under pannlampa, sen iväg in i bokskogen. Här går man upp o ner över åsar.

Såhär tidigt på morgonen är naturen som vackrast, ljus tyst och helt magiskt.

Fem kilometer kvar och nu har jag ont för varje steg. Ett steg i taget, sakta men säkert. Det är kallare idag men fortfarande vackert.

Efter drygt 80 kilometer stannar jag strax utanför Brösarp. Vänster fot gör väldigt ont och de sista två kilometrarna in till busstationen kan jag vara utan. Slagen på målsnöret, men nöjd ändå, kom fram en dag för tidigt.