« Ås till åsleden - 2026 « Första dagen

Andra dagen

Efter ett par timmars sömn var det dags igen. Jag ville prova på att vandra i mörker med hjälp av pannlampan.

Efter ett par timmar när solen kommit fram var det dags för frukost, nudlar och kaffe. Vid detta vindskydd fanns även vatten från kran i ett fallfärdigt skjul. Försökte fixa det så gott det gick.

Solsken och en paus vid vägkanten.

Över mossar och sten, till sist paus i Rebbetuaröd.

Sista stoppet inför natten var vid Agusa vindskydd. Bra med tältplatser och vatten i kran. Dags för en natts god vila. Lite drygt 15 km kvar sista dagen, men det känns rätt rejält i fötter och knän.


Tredje dagen